Efektivní komunikace vyžaduje více než sdílení informací. Jde především o budování důvěry, což platí dvojnásob v dobách změn. Odborníci z amerického Centra pro kreativní vůdcovství doporučují pro období změn následující komunikační postupy:

  • Komunikujte vytrvale. Období změn nejsou chvíle, kdy máte mlčet. Musíte sdělovat informace jasně a často.
  • Naslouchejte. Věnujte pozornost tomu, co si myslí, co říkají a cítí ostatní.
  • Vysvětlujte změny. Lidé jsou ke změnám skeptičtí. Sdílejte proto svůj pozitivní přístup.
  • Apelujte na ostatní. Vsaďte na smysl pro loajalitu, odvahu a morálku.
  • Dejte najevo svá očekávání. Jasně vysvětlete proč, jak a kdy je třeba podstoupit příslušné kroky.
  • Buďte viditelní. Najděte způsob, jak komunikovat se všemi skupinami podílníků.
  • Konfrontujte problémy a konflikty. Neodkládejte řešení problematických událostí.
  • Buďte upřímní a otevření. Pokládejte i těžké otázky a podporujte prostředí založené na upřímnosti a diskusi.
  • Ukazujte respekt. Měli byste se zaměstnanci trávit více času a zajímat se o jejich zájmy a naděje.
  • Počítejte s pochybami. Nikoho předem neodsuzujte ani neodepisujte.
  • Neopouštějte staré pro nové. Ignorování lidí nebo zažitých postupů nepomůže přijmout změnu.

Více najdou zájemci na serveru www.educity.cz.

Související