Nemůžeme popřít, že scenárista Charlie Kaufman je ďábelsky chytrý a obratný vyprávěč. Jeho mysl se ubírá po podivných cestičkách, o které většina lidí působících v zábavním průmyslu ("neříkej tomu průmysl!") ani nezavadí.
Ale Kaufman má i svou odvrácenou tvář. Jeho výkony jsou nevyrovnané. Jeho filmy se sobě nebezpečně podobají. A komerčně jsou vesměs neúspěšné.
Pro Věčný svit se Kaufman spojil se špičkovým režisérem videoklipů Michelem Gondrym. Zvláštní volba, uvážíme-li, že jejich předchozí společné dílo (a Gondryho filmový debut), známé u nás pod názvem Slez ze stromu, je z Kaufmanovy filmografie spolehlivě nejhorším dílkem.
Gondry se ale osvědčil jako režisér se smyslem pro výtvarný detail. Ve Věčném svitu, který se zčásti odehrává v mysli hlavního hrdiny, toho bohatě využívá. Ale filmu to vlastně příliš neprospívá. Místo aby vizuálně podpořil Kaufmanovo excentrické literátství, spíše s ním soupeří.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...