Nemůžeme popřít, že scenárista Charlie Kaufman je ďábelsky chytrý a obratný vyprávěč. Jeho mysl se ubírá po podivných cestičkách, o které většina lidí působících v zábavním průmyslu ("neříkej tomu průmysl!") ani nezavadí.

Ale Kaufman má i svou odvrácenou tvář. Jeho výkony jsou nevyrovnané. Jeho filmy se sobě nebezpečně podobají. A komerčně jsou vesměs neúspěšné.

Pro Věčný svit se Kaufman spojil se špičkovým režisérem videoklipů Michelem Gondrym. Zvláštní volba, uvážíme-li, že jejich předchozí společné dílo (a Gondryho filmový debut), známé u nás pod názvem Slez ze stromu, je z Kaufmanovy filmografie spolehlivě nejhorším dílkem.

Gondry se ale osvědčil jako režisér se smyslem pro výtvarný detail. Ve Věčném svitu, který se zčásti odehrává v mysli hlavního hrdiny, toho bohatě využívá. Ale filmu to vlastně příliš neprospívá. Místo aby vizuálně podpořil Kaufmanovo excentrické literátství, spíše s ním soupeří.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.