Nemůžeme popřít, že scenárista Charlie Kaufman je ďábelsky chytrý a obratný vyprávěč. Jeho mysl se ubírá po podivných cestičkách, o které většina lidí působících v zábavním průmyslu ("neříkej tomu průmysl!") ani nezavadí.

Ale Kaufman má i svou odvrácenou tvář. Jeho výkony jsou nevyrovnané. Jeho filmy se sobě nebezpečně podobají. A komerčně jsou vesměs neúspěšné.

Pro Věčný svit se Kaufman spojil se špičkovým režisérem videoklipů Michelem Gondrym. Zvláštní volba, uvážíme-li, že jejich předchozí společné dílo (a Gondryho filmový debut), známé u nás pod názvem Slez ze stromu, je z Kaufmanovy filmografie spolehlivě nejhorším dílkem.

Gondry se ale osvědčil jako režisér se smyslem pro výtvarný detail. Ve Věčném svitu, který se zčásti odehrává v mysli hlavního hrdiny, toho bohatě využívá. Ale filmu to vlastně příliš neprospívá. Místo aby vizuálně podpořil Kaufmanovo excentrické literátství, spíše s ním soupeří.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se