Zatímco ještě nedávno byl hlavním úkolem mobilního telefonu přenos hovorů a krátkých textových zpráv, dnes se pozornost uživatelů v Česku ve velkém přesouvá k široké škále doplňkových služeb. Podle studie zveřejněné na konci února na kongresu mobilních společností v Cannes Češi dokonce patří spolu s Italy a Portugalci k nejaktivnějším uživatelům mobilních telefonů na světě.
Obrovský zájem zaznamenali tuzemští operátoři hlavně o produkty inspirované hudebními a filmovými novinkami. Například tržby z prodeje vyzváněcích melodií se v loňském roce zvýšily v průměru o čtyřicet procent. Podle údajů marketinkových oddělení společností Eurotel, T-Mobile a Český mobil, který provozuje síť Oskar, u nich podíl stahovaných melodií tvoří téměř polovinu ze všech stahovaných položek.
Vedle vyzváněcích melodií vedou u českých uživatelů loga, obrázkové MMS či JAVA hry. Zde čeští operátoři často vycházejí z aktuální nabídky kin. Eurotel tak například v lednu přišel s velkolepou kampaní "Připravte svůj mobil na Návrat krále", v níž nabízel celou řadu produktů inspirovaných finálním dílem legendární tolkienovské trilogie režiséra Petera Jacksona.
Na český mobilní trh se nyní valí další populární hudba. Eurotel tak od konce února přináší svým klientům v Evropě zatím unikátní službu Jukebox. Na svých speciálně zřízených hudebních stránkách teď nabízí stahování kompletních skladeb a jejich následné přehrávání v mobilních telefonech. Nahrávky včetně vyzváněcích melodií, upoutávek, obrázků, ale i zpráv a aktualit ze světa pop music budou podle tiskového oddělení Eurotelu dodávat gramofirmy BMG či Warner Music.
Na partnerství s předními zástupci zábavního průmyslu staví i konkurenční T-Mobile. Minulý týden společnost představila službu Uvítací tóny, kterou budou zákazníci moci využít od poloviny března. Tato služba nabízí možnost stáhnout si oblíbenou skladbu namísto obvyklého tónu při čekání na přijetí hovoru. Volající tak místo obvyklého monotónního čekacího tónu uslyší oblíbený song volaného účastníka.
Podle Martiny Školníkové, specialistky na externí komunikaci české pobočky společnosti T-Mobile, vychází služba Uvítací tóny z produktu, který nedávno T-Mobile coby jedna za čtyř strategických divizí koncernu Deutsche Telekom AG představil v Německu, Velké Británii a Rakousku. "Tato služba je založená na našem partnerství s firmami Sony a Universal Music," uvedla Školníková. Horké hudební novinky zajišťuje podle ní novým službám T-Mobile i hudební stanice MTV spadající pod mediální koncern Viacom.