Mediální koncern Walt Disney se rozhodl vstoupit do boje s internetovými piráty. Šíření nelegálních kopií jeho filmů má brzy bránit speciální softwarový systém, který dodá společnost Microsoft. Představitelé obou firem to sdělili na začátku týdne.
Podle zástupců firmy Disney jde o výhodné spojení, které umožní legálně šířit jejich filmovou produkci novými cestami, hlavně prostřednictvím digitálních technologií.
"Internet je médium, na něž se chceme zaměřit intenzívněji než doposud," sdělil BBC Peter Murphy, šéf pro marketinkové strategie společnosti Disney. "V průběhu distribuce potřebujeme především technologii, která nám zajistí ochranu autorských práv a zároveň spolehlivě rozšíří naše filmy do počítačů všech zákazníků," dodal.
Podle něj je nutné zprostředkovat distribuci nejen prostřednictvím jejich originálních webových stránek. "Licenci na naše filmy by měly díky softwarovému systému společnosti Microsoft získat i jiné portály," řekl Murphy.
Technologie by však měla zcela zabránit pořizování nelegálních kopií. Filmový průmysl by se tak podle NYTimes.com mohl ubírat jinou cestou než hudba, která se i přes různá opatření s internetovými piráty stále potýká.
Smlouva se softwarovým gigantem, jejíž podrobnosti se přísně tají, by mohla Disneyho studiím pomoci. Jejich filmy, vybavené bezpečnostním systémem DRM, by totiž podle analytiků mohly značně zvednout dosavadní tržby společnosti. "Snímky vybavené naším systémem budou dostupné uživatelům PC, široké škále media playerů, mobilních telefonů a samozřejmě návštěvníkům internetových serverů majících naši licenci. Prodej online je pro Disneyho vysoce perspektivní," uvedl v pondělí Will Poole, viceprezident Microsoftu pro osobní počítače.
Dohoda, na které se pracovalo šest měsíců, je výhodná pro obě strany. Není totiž tajemství, že se Gatesovo impérium chce nyní zaměřit právě na svět médií. Jeho prioritou je podle expertů získat dobrou pozici v sektoru digitální televize. To by se díky spojení s Disneyem mohlo podařit.
Zatím není jasné, které disneyovky se na internetovém trhu za nových podmínek objeví. Mluví se hlavně o komerčně úspěšném snímku Hledá se Nemo. Film studia Pixar, které minulý týden oznámilo odchod od koncernu Disney, celosvětově vydělal již více než 800 miliónů dolarů. Díky internetu by se tato částka mohla ještě zvýšit.