Jaro znamená pro módní, kosmetické a potravinářské koncerny tu nejlepší dobu pro spuštění nových reklamních kampaní.
Proto už několik měsíců probíhají jednání s hvězdami modelingu a šoubyznysu. Firmy se je snaží vysokými honoráři přesvědčit, aby se staly tváří jejich značky. Uzavřít smlouvu se známým koncernem však mnohdy znamená podřídit svou image představě společnosti.
Spojit oblíbenou značku s celebritou je v posledních letech častým marketinkovým krokem. Topmodelky, herci a zpěváci propagují snad vše - od spodního prádla přes hodinky, kabelky či vlasové šampóny až po luxusní vozy, briliantové šperky nebo drahé sportovní vybavení. Firmám velmi záleží na tom, která osobnost bude jejich značku reprezentovat.
Často se proto ve smlouvách objevují například preambule o příkladném chování. Tu ve svém kontraktu s potravinářským gigantem Pepsi před několika týdny objevila i americká zpěvačka Pink, tvář Pepsi pro letošní sezónu.
Podle smlouvy tato populární rebelka musí v tomto roce změnit své chování a vystupování na veřejnosti tak, aby se stala dobrým příkladem pro mladé konzumenty. Podle serveru BBC navíc společnost Pepsi zpěvačce zakázala pořídit si další tetování, piercing nebo vyholit si hlavu.
Podobnou klauzuli před Pink podepsala kolumbijská zpěvačka Shakira či popová princezna Britney Spearsová. Té například Pepsi před dvěma lety smlouvu předčasně vypověděla poté, co Spearsová razantně vyměnila svou dívčí image za tvář sexy dračice a začala plnit stránky bulvárních plátků.
Zvláštní podmínky si kladou také módní firmy. Letošní tvář francouzského módního domu Chanel Nicole Kidmanová se například ve smlouvě zavázala, že se na veškerých významných filmových festivalech či na ceremoniálech předávání cen objeví vždy pouze v modelu značky Chanel. Podobnou klauzuli podepsala i tenistka Anna Kurnikovová - při každé příležitosti má na zápěstí luxusní hodinky značky Omega.
Zvláštním případem je módní dům Louis Vuitton, výrobce drahých kabelek, bot a dalších kožených doplňků. Získat kontrakt na reklamní kampaň této značky se ve světě celebrit považuje za tu nejprestižnější záležitost. Není divu - působení v kampani si tato společnost cení na částku v řádech desítek miliónů dolarů, celebrita však musí luxusní značku patřičně reprezentovat.
Letošní hvězdou Louis Vuitton se stala americká zpěvačka a herečka Jennifer Lopezová, příští sezónu se v jejich kampani objeví topmodelky Naomi Campbellová a Kate Mossová.