Spanilá jízda skladatele, textaře a folkového barda Jaromíra Nohavici českými obchody s hudbou pokračuje i v třetím měsíci od vydání novinkového alba Babylon. To vyšlo v polovině loňského listopadu a na vrcholu prodejního žebříčku hudby se drží již devátý týden.
Díky zájmu o Nohavicu se daří i domovskému vydavatelství Sony Music/Bonton. I přes pokles podílu na trhu o 0,8 procenta na 24,8 procenta se v uplynulém týdnu stalo největší firmou na trhu. Vyplývá to z údajů české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu.
Podíl předchozí "jedničky" - Universal Music - poklesl o 2,5 procenta na 24 procent, firma tak klesla na druhé místo. Naopak se dařilo třetímu v pořadí EMI, jehož podíl vzrostl o 2,5 procenta na 17,7 procenta. O jednu příčku si polepšil i label Warner Music, který poskočil z pátého na čtvrtou příčků (nárůst o 1,8 na 8,3 procenta).
V žebříčku interpretů se projevuje strategie gramofirem vydávat novinková alba spíše během podzimu. Do TOP 20 se neprobojovala žádná novinka, z čerstvých alb se nahrávka Petra Skoumala Když jde malý bobr spát objevila až na 32. místě. "Skokanem týdne" na předních pozicích žebříčku se stal Daniel Landa se živým koncertem Vltava Tour, který vystoupal ze 16. na 7. příčku, skupina Tři sestry vyšplhala ze 26. na 13. pozici.