ČT nepotřebuje reklamní balast

Nepatřím mezi diváky, které zajímá soukromí a různé "hříšky" a záliby našich či světových celebrit. Záleží však na mně, zda si takový program vyberu, nebo se mu zdaleka vyhnu.
Čemu se ale vyhnout nedokážu, to jsou televizní reklamy. Ať si pustím kterýkoliv z našich programů, musím počítat s tím, že mě budou dříve či později, více nebo méně, málokdy vtipně a nevtíravě, nabízet něco, o co nestojím, přesvědčovat o něčem, čemu ani při nejlepší vůli nemohu věřit, a obtěžovat soustavným opakováním něčeho, co bych nemusel slyšet ani jednou. Považuji to za nevyžádaný a nežádoucí vstup do svého soukromí.
Rád bych zaplatil vyšší koncesionářský poplatek, kdybych věděl, že mi televize dá možnost odpočinout si od obvyklého reklamního obtěžování. Co kdyby se souběžně s úvahami o zvýšení poplatků zvážila i varianta, že bude ČT reklamní čas nikoliv navýšen, ale naopak odebrán? Jestliže bude Česká televize podávat solidní a netendenční informace, když nebude chtít "trumfnout" komerční televize v honbě za senzacemi a občas nabídne i nějaký "neakční" kulturní zážitek, nemusela by se, podle mého názoru, bát nezájmu diváků.