Ačkoliv do zahájení Pražského jara 2004 zbývá takřka půl roku, organizátoři již pilně pracují na dramaturgii přehlídky v roce 2005. V roce 2006 bychom do Prahy rádi dostali Vídeňské filharmoniky, nechává do ještě vzdálenější budoucnosti nahlédnout ředitel festivalu Roman Bělor.

hn: Pražské jaro 2004 je opřeno do značné míry o tuzemské umělce. Nebojíte se, že podráždíte tu část publika, která si u vás zvykla hlavně na zahraniční hvězdy?

Dramaturgii festivalu přirozeně ovlivňují koncentrace významných jubileí, typická pro roky končící čtyřkou v letopočtu umocněná kulatými výročími Dvořáka a Janáčka. Přitom vám budu oponovat ve věci malého zastoupení velkých zahraničních hvězd. Pianista Murray Perahia, houslisté Vadim Repin, Kurt Nykkanen a Julia Fischer, dirigenti Herbert Blomstedt a Leonard Slatkin, violoncellista Heinrich Schiff, Hagen Quartet, Arditti Quartet. To jsou jen namátkou jména, která mají světový lesk. A ten, kdo je nezná, by se měl zamyslet nad svým kulturním rozhledem. Rovněž nemáme důvod považovat například Jiřího Kouta, Jiřího Bělohlávka či Magdalénu Koženou a další jen za české umělce. Jsou totiž světovými osobnostmi.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se