Do Disneylandů jezdí více turistů


Zábavní parky firmy Walt Disney, které se po celém světě dlouhodobě potýkaly s nezájmem turistů, konečně zaznamenaly opětovné oživení zisků.
Zástupce společnosti Disney Jay Rasulo, který je prezidentem divize zábavních parků, v pátek sdělil, že se jejich zisky v období od července do září, tedy ve vrcholu sezóny, celosvětově zvýšily v průměru o 40 procent. "Krize zábavních parků byla překonána," řekl v rozhovoru pro BBC News Rasulo.
Potvrdil tak slova finančních analytiků, kteří předpovídali, že se terorismem ochromený světový turismus letos konečně vzpamatuje a opět začne narůstat. "Lidé po celém světě se po útocích báli navštěvovat centra americké zábavy, jakými Disneylandy bezpochyby jsou," sdělil listu Financial Times Richard Greenfield ze společnosti Falcum Global Partners, která se zabývá nezávislým výzkumem a finančním poradenstvím. "Nyní už je podle průzkumů veřejného mínění na takových místech zcela bezpečno. Nárůst tržeb se tedy dal očekávat," dodal Greenfield.
Také díky zvýšení návštěvnosti parků tak akcie firmy Disney v polovině letošního roku vzrostly o 31 procent na necelých 22 dolarů za kus a jejich hodnota stále narůstá. Jak napsal server NYTimes.com, obrovské zisky přinesla firmě i její filmová a televizní divize, která uvedla v průběhu roku do kin hned dva kasovní trháky. Animovaný snímek Hledá se Nemo, na němž Disney spolupracoval se společností Pixar, prolomil americký rekord v tržbách se ziskem bezmála 330 miliónů dolarů. Podobný úspěch zaznamenal i hraný snímek Piráti z Karibiku: Prokletí černé perly.