O nově uvedené muzikály je v Česku obrovský zájem

V září začínající muzikálová sezóna přináší premiéru hned tří velkých produkcí. Ve srovnání s loňskou sezónou se očekává výrazný nárůst návštěvnosti a tím i zvýšení zisků producentů.
Návrat ve velkém stylu zaznamenal muzikál Bídníci - Les Misérables, který měl v produkci Františka Janečka premiéru 16. září na scéně GoJa Music Hall na pražském Výstavišti. Hvězdné obsazení a skvělé světové renomé tohoto díla přitáhly k Bídníkům značnou pozornost veřejnosti i médií. Podle zástupců agentury GoJa, která získala licenci od anglického vlastníka - společnosti Cameron Mackintosh, je muzikál do Vánoc vyprodaný - už nyní se prodalo přes šedesát tisíc vstupenek. Náklady na celé dílo však přesáhly částku padesáti miliónů korun. Tato suma zahrnuje nejen výstavbu náročné scény, ale například i technické úpravy divadla včetně zvukového odhlučnění stěn a celkovou reklamu.
Do Prahy se tak opět dostává muzikál světových parametrů, na který si navíc mnozí diváci pamatují z jeho uvedení ve Vinohradském divadle před jedenácti lety, kdy slavil obrovský úspěch. Ten však bude v letošní sezóně jistě překonán.
Další rozruch na muzikálové scéně způsobila dlouho očekávaná premiéra divadelní podoby úspěšného písničkového retrofilmu Rebelové na jevišti Divadla Broadway. Muzikáloví Rebelové, jejichž režie se opět ujal Filip Renč, měli premiéru 26. září v produkci Oldřicha Lichtenberga a Michala Davida.
Multimediální muzikálová show se pokouší inovovat muzikálový žánr, když využívá projekcí filmových dotáček na velkoformátová plátna umístěná na scéně. Tato finančně náročná instalace se producentům několikanásobně vrátí - již nyní se totiž prodalo přes čtyřicet tisíc vstupenek.
Třetím divácky atraktivním lákadlem letošní sezóny je nový muzikál Excalibur, který 3. listopadu uvede divadlo Ta Fantastika v produkci Petra Kratochvíla a Lucie Bílé, jež v něm rovněž vytvoří hlavní ženskou roli. Producentskou dvojici doplňuje Jiří Bartoška. Sám do projektu, jehož rozpočet se pohybuje v desítkách miliónů korun, vložil dva milióny.
Podle zpráv agentury Ex Voto přilákal Excalibur, k němuž hudbu složil Michal Pavlíček, již měsíc před premiérou přes dvacet tisíc lidí k zakoupení lístků.