Česká hudební televize dokončuje jednání s kabelovými operátory a její představitelé se chystají na konkurenční boj se slovenskou stanicí Music Channel.

Praha, 25. 7. 2002 (Jan Potůček)

První česká hudební televize Stanice O zahájí 30. září vysílání. Od poloviny měsíce bude probíhat zkušební vysílání, a již v srpnu se logo stanice objeví na satelitu. Jednání s kabelovými společnostmi, které mají zařadit Stanici O do své programové nabídky, spějí k závěru.

Podle ředitele Stanice O Jiřího Němečka došlo k dohodě se Slovenskou asociací kabelových televizí a příznivě se vyvíjí také jednání s českými firmami, zejména největším tuzemským kabelovým operátorem UPC. Jednání potvrdil také mluvčí společnosti Intercable CZ Michal Martinovský: "Intercable CZ jedná jak s provozovateli Galaxie Sport, tak i s provozovatelem nového českého hudebního kanálu Stanice O." Zatím však není jisté, zda kabelové společnosti přistoupí na finanční požadavky Stanice O.

Hledá se obchodní ředitel a moderátoři

V hudební televizi nyní probíhají výběrová řízení na redaktory, moderátory a techniky. "Hlásí se poměrně dost lidí a podle těch materiálů, které jsem viděl, to vypadá velmi zajímavě. Co se týká moderátorů, zatvrzele jsem opakoval, že nevěřím, že se může přihlásit někdo dobrý. Vnímal jsem to jako formalitu, kterou si přálo vedení. Překvapilo mě, že chodí velmi zajímavé dopisy," přiblížil programový ředitel Stanice O Dušan Všelicha.

Vedení televize je takřka kompletní, kromě obchodního ředitele, na jehož pozici stanice rovněž vypsala konkurs. "Proběhlo už první kolo. Na základě jeho výsledků jsme se rozhodli, že zvolíme určité dočasné řešení. Šest až devět měsíců povede obchodní oddělení agentura Joe PR, která ho bude formovat," přiblížil Všelicha. Ostatní výběrová řízení mají vyvrcholit do konce července.

Počáteční investice Stanice O nepřekročí 20 miliónů korun, které televize získá od minoritních akcionářů. Ti by podle ředitele a spolumajitele stanice Jiřího Němečka měli získat zhruba třicetiprocentní podíl ve společnosti Stanice O, která vlastní licenci pro vysílání. Jejich jména ale Němeček zatím nechce prozradit. Příjmy televize mají tvořit poplatky od kabelových společností a zisky z prodeje reklamního času, kterým Stanice O pověří některou z mediálních agentur. Podle Všelichy televize počítá i s možností, že její příjmy po nějakou dobu nedosáhnou výše provozních nákladů. To je podle odhadů představitele jedné z velkých komerční televizí velmi reálné: "Myslím, že trh nevygeneruje tolik inzerce, aby televize jako Stanice O začala rychle vydělávat."

Stanice O nechce měřit sledovanost peoplemetry

"Existuje krizová varianta. Týká se doplňování cash flow od 10 do 40 procent - v určitých měsících. Teoreticky je to ale připravené tak, že kdyby nebyly žádné příjmy, do příštího podzimu bude Stanice O vysílat," ujišťuje Všelicha, podle něhož má televize domluvené úvěrové krytí. Sledovanost bude Stanice O zjišťovat pravděpodobně pomocí deníčkových průzkumů. V úvahu připadá Mediaprojekt, případně některá ze společností, které se zabývají průzkumem sledovanosti kabelových televizí. "Do peoplemetrového projektu nevstoupíme," řekl Všelicha.

Od ledna příštího roku bude Stanici O na Slovensku a částečně i na Moravě konkurovat slovenská hudební televize Music Channel. "Myslím, že to bude nutit všechny odpovědné lidi ve Stanici O, aby ze sebe vydávali opravdu to nejlepší," míní Všelicha. Zároveň ale neskrývá určité pochybnosti nad výškou investic, které půjdou do tohoto projektu. Slovenská finanční skupina JαT, která letos poskytla úvěry například MEF Holdingu Jiřího Šmejce, chce na hudební televizi vyčlenit přes 100 miliónů korun.

"Je to přece jenom trošku moc peněz na takový projekt. Přeji si, aby Music Channel vysílal, ale myslím, že to nestihnou dříve než devět měsíců po nás. To bude tak akorát ve chvíli, kdy si budeme chtít odpočinout a začneme to flákat. Takže to přijde jako ideální stimulace," míní Všelicha.

Autor je šéfredaktorem Radiotv.cz