Do špičkových koncertních síní i nahrávacích studií velkých fonografických společností rázně vstoupila nová generace. Její příslušníci určují, jaký zvuk bude mít klasická hudba v prvních desetiletích jednadvacátého století. K těm, kteří přitom mají opravdu důležité slovo, patří i klavírista tureckého původu Fazil Say, ročník 1970. V nejbližších dnech se s jeho výkony bude mít možnost seznámit i pražské publikum. 

Jeho styl je osobitý, mladistvě dravý, dynamický, nechybí mu však cit a porozumění pro skladatele různých stylů a epoch. Po svém si interpretuje Bacha, Scarlattiho či Mozarta, stejně jako Stravinského, Šostakoviče a Gershwina. Vždy je za tím ale velmi osobní vztah. "Bude-li pro vás partitura jen notami a znaky - crescendo, decrescendo, legato, stacatto - nemůže to stačit," říká Say. "Interpret musí vidět vše, co je za ní. Partitura je jen zeď, která obklopuje naši představivost. Musíte ji přeskočit." 

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.