Emco sází na značkové výrobky

[*] Loňský rok byl ve znamení rekordů

[*] Výrobky pro "stálou" klientelu

"Loňský rok byl pro nás zatím nejúspěšnější. Obrat vzrostl v porovnání s rokem 1993 téměř o šedesát procent a překročil hranici 300 miliónů Kč," řekl Zdeněk Jahoda, majitel a zároveň ředitel obchodní společnosti Emco, specializované na dovoz exkluzívních značkových potravinářských výrobků do České republiky a na Slovensko. Dodal, že po čtyřleté existenci firma zaznamenala rovněž podstatnější zisk. Také slovenská pobočka společnosti Emco dosáhla rekordního obratu ve výši asi 60 miliónů Sk a plynule se rozvíjí, i když na Slovensku jsou pro odbyt luxusního zboží méně příznivé podmínky než v ČR. Roli hrají nižší koupěschopnost, desetiprocentní dovozní přirážka, nedokončená privatizace velkoobchodní sítě, nemožnost získat úvěr pro obchodní firmu a další problémy.

Na letošní Salimě bude Emco vystavovat již potřetí. Po loňské úspěšné prezentaci počítá s rozměrově stejnou expozicí, kterou však obohatí řadou novinek. Patří mezi ně například kukuřičné lupínky (corn flakes) vyráběné pouze pro distribuční síť Emco. (Jde o jednu z prvních obchodních značek na českém potravinářském trhu.) Tento výrobek se bude ucházet o Zlatou Salimu.

Emco vzniklo v roce 1991 původně jako velkoobchod. Má své stálé obchodní partnery v Německu, Belgii, Švédsku, Nizozemsku, Itálii a Velké Británii. Získalo výhradní zastoupení pro český trh od firem Schwartau, Milupa, Stollwerk a dalších. Mezi jeho klientelou převládají lidé se středními a vyššími příjmy ve věku od třiceti do čtyřiceti let. Podle názoru Zdeňka Jahody jen vysoce kvalitní zboží má šanci udržet se na trhu dlouhodobě. Kromě toho věří, že s růstem kupní síly obyvatelstva se bude v České republice stále rozšiřovat i okruh náročnějších zákazníků.

ALENA DRÁBOVÁ