Psal se rok 2012, když Newyorčan Henry Timms u snídaně přemýšlel, jak vytvořit protipól černého pátku (Black Friday), svátku konzumu, kdy v obchodech vypuknou obří slevy a nákupní šílenství. Šéfa renomované kulturní instituce 92nd Street Y tehdy napadlo udělat z prvního úterý po Black Friday den dobra. Z jednoduché myšlenky se i díky podpoře světových filantropů jako Billa Gatese či Marka Zuckerberga zrodil největší svátek dárcovství na světě. V loňském roce se do něj zapojilo 50 tisíc organizací téměř ze stovky zemí světa, které na dobročinné účely vybraly přes 168 milionů dolarů, což je v přepočtu asi 3,6 miliardy korun. Letos takzvané Giving Tuesday neboli štědré úterý, které připadá na 28. listopadu, už podruhé dorazilo i do Česka.

Neziskové organizace po celé České republice tak spouští sbírky na pomoc handicapovaným, seniorům nebo třeba ohroženým dětem. Firmy zase vyzývají své zaměstnance, aby přinesli oblečení či hračky, které následně pošlou potřebným. Řada lidí také místo do práce vyrazí pomáhat neziskovým organizacím nebo se zapíše do databáze expertních dobrovolníků, kteří jsou ochotni použít své znalosti a zkušenosti pro dobrou věc.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se