Vyhodnocení jednotných přijímacích zkoušek na střední školy podle Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (známého jako CERMAT) ukázalo, že na školy, které končí maturitní zkouškou, jde i řada dětí, které ji nemají šanci složit.

Z jeho porovnání prý vyplývá, že ti, kteří neuspějí u přijímacích zkoušek, a školy je stejně vezmou, následně selžou u maturity. Měli by proto být vyřazeni hned na začátku. Zdá se, že odborníci z centra nepočítají s tím, že se děti v průběhu let vyvíjejí a že se najdou mnohé, které se zlepší, a další, kterým nejdou jen některé předměty.

S logikou povinných znalostí jak z přírodovědných, tak i humanitních oblastí by se možná na české střední školy při důsledném uplatňování výsledků přijímacích zkoušek nedostali ani ti, kteří se zapsali do historie jako géniové v některém konkrétním oboru. Takže to, že se dítě se selekcí nesetkává hned na začátku, nelze brát jako zlo.

Zpráva centra spíš ukazuje na to, že české školství i jeho hodnotitelé stále trvají na systému vzdělávání minulého století, který spíš než na znalostech a schopnostech trvá na formalitách. Pokud tomu tak někde není, je to zásluha jednotlivých skvělých učitelů, nikoliv školství jako celku.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se