Mít zaměstnance, kterým není jedno, co vyrábějí a jaká je dlouhodobá perspektiva jejich fabriky, je snem každého podnikatele. Šéfové koncernu Volkswagen by tak mohli být ze svých škodováků nadšeni. Stačilo, aby se k nim doneslo, že pýcha mladoboleslavské automobilky, manažerský vůz Superb, by mohl někdy v budoucnu sjíždět z výrobních pásů v Německu, a hned je oheň na střeše. Koncern se ho snaží uhasit, ale argumenty nejsou zrovna přesvědčivé. Vlastně ani nemohou být.

Těžko se totiž gigant s celosvětovou působností a s extrémně pestrou paletou modelů (postavených ovšem na několika málo platformách) vzdá jedné ze svých výhod: možnosti přesouvat výrobu podle poptávky po jednotlivých typech a podle toho, kde je zrovna volná kapacita. Takže když se Bernd Osterloh, jeden z nejvlivnějších mužů koncernu Volkswagen, který též sedí v dozorčí radě Škody Auto, měl vypořádat s konkrétní otázkou na přesunutí výroby Superbu do Německa, rozpovídal se raději o tom, že pracovní místa ve Škodě nic neohrožuje. Zmínil při tom i konkrétní typové označení převodovky, jejíž výrobu v Česku tlak (německých) zaměstnanců spoluzařídil, ale jméno Superb z jeho úst nevyšlo.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se