Vítěz

Allianz pojišťovna
Férová cena autopojištění dle ujetých km

Řidiči dnes platí za pojištění svého auta shodnou částku bez ohledu na to, kolik kilometrů najezdí. Počet ujetých kilometrů se do výpočtu ceny pojistného nezahrnuje, přestože je druhým nejrizikovějším faktorem v autopojištění − jako první rozhoduje způsob jízdy řidiče, například počet jím zaviněných nehod a výše škody.

Lidé, kteří najezdí menší počet kilometrů, tak doplácejí na ty, již stráví na silnicích více času, a jsou tím pádem vystaveni vyššímu riziku. Podle Allianz byly dosavadní výpočty ceny autopojištění nespravedlivé, proto přišla s produktem Pojištění Allianz Auto. Jako první zahrnula počet ujetých kilometrů do výpočtu ceny povinného ručení, havarijního pojištění i pojištění skel.

"Výzkum nám jednoznačně potvrdil, že závislost mezi počtem způsobených havárií a počtem najetých kilometrů je u všech motoristů velmi silná. To pak z parametru najetých kilometrů dělá naprosto klíčovou proměnnou," uvedl Petr Hrbáček, člen představenstva Allianz pojišťovny. "Jestliže motorista tráví denně dlouhé hodiny v silničním provozu, má velkou praxi, ale riziko, kterému se v tomto provozu vystavuje, je mnohonásobně větší než tato praxe," popisuje Hrbáček.

Produkt, který může málo jezdícím řidičům přinést slevu na pojistném až 40 procent, je na trhu od minulého roku. K dnešnímu dni ho využívá asi 100 tisíc klientů.

Výhodou pojištění je i to, že nevyžaduje žádné zařízení sbírající informace o poloze. Stačí, když zákazník jednou ročně nahlásí ujeté kilometry například pomocí webových stránek. Že by lidé úmyslně hlásili falešný stav najetých kilometrů, ale podle Hrbáčka nehrozí. "Prověřujeme původ a historii vozidel, také máme velmi pokročilý software na analýzu fotografií. Do databanky se sbíhají informace z dvou tisíc míst a údaj o stavu tachometru patří k těm základním," popisuje ochranná opatření Hrbáček.

Allianz v soutěži obhájila prvenství z loňského roku, kdy bodovala s životním pojištěním Rytmus.

Férová cena autopojištění

  • Allianz jako první na českém trhu zohlednila při výpočtu ceny povinného ručení i havarijního pojištění počet najetých kilometrů.

 

2. místo

Aegon pojišťovna
Péče.cz −  portál dlouhodobé péče

Rodiny se často dostanou do situace, kdy musí začít řešit péči o svého dědečka, babičku nebo další příbuzné. Zorientovat se v problematice dlouhodobé péče a jejího financování je však složitý úkol. Stránky Péče.cz, jejichž partnerem je Aegon Pojišťovna, shromáždily informace o dlouhodobé péči na jedno místo.

"Typickým návštěvníkem portálu je rodinný příslušník, který se na nás obrací i s konkrétními dotazy nebo problémy," říká Martin Turek, ředitel marketingu Aegon Pojišťovny. Lidé, kteří řeší takto závažný problém, už nemusí složitě hledat informace na úřadech a v jiných institucích. Stránky obsahují v přehledné formě základní údaje o příspěvcích na péči. Uživatelé zde mají možnost vyhledat, jestli mají na příspěvek nárok a kde jej mohou získat.

"Na dlouhodobou péči se zaměřujeme již delší dobu. Vytvoření takovýchto stránek pro nás byl logický krok," uvádí Turek.

Návštěvníci webu mohou využít i on-line poradnu, kde mají možnost ptát se odborníků na problémy ohledně dlouhodobé péče. Portál Péče.cz také umožňuje vyhledávání vhodných služeb v přehledném katalogu. V provozu je od loňského května a měsíčně ho navštíví pět tisíc uživatelů.

Katalog představuje také možnosti pro poskytovatele těchto služeb.

 

3. místo

Maxima pojišťovna
Chytré cestovní pojištění 

Mnoha turistům se stane, že si před odjezdem do zahraničí zapomenou sjednat cestovní pojištění. Díky Chytrému cestovnímu pojištění od Maximy už na to myslet nemusí. Pojistka se automaticky zapne po překročení hranic díky signálu od mobilního operátora a vypne se po jeho návratu.

"Zákazník nemusí přesně vědět, kdy odjede ani kdy se bude vracet. Ušetří čas při sjednávání pojistky a odpadne také nutnost jednorázových plateb − pojistné za dny strávené v cizině je jednoduše začleněno do měsíčního vyúčtování od mobilního operátora," popisuje přínos inovativního pojištění Petr Sedláček, předseda představenstva Maxima pojišťovny.

Jednoduchá je i prvotní aktivace, kdy stačí několik kliků v mobilní samoobsluze, návštěva pobočky nebo telefonát do call centra. Dokud zákazník necestuje, nic neplatí. Pojištění je ale možné sjednat pouze k roamingovým tarifům O2. Spolupráci s dalšími operátory Maxima neplánuje. "Chceme zůstat u O2, protože tato myšlenka vznikla u nich," vysvětlil Sedláček.

Pojištění zahrnuje léčebné výlohy do pěti milionů korun, úrazové pojištění, asistenční služby, pojištění odpovědnosti i zavazadel.

Samostatné pojištění nemoci inPlus reaguje na aktuální potřeby a požadavky klientů, kterým pomůže v období snížení či výpadku příjmu v důsledku invalidity pokrýt nezbytné životní náklady. Jeho součástí je první on-line dotazník na trhu, díky kterému zákazník ušetří čas, nemusí dokládat zdravotní dokumentaci ani absolvovat zdravotní prohlídku. Zásluhou toho dochází k úspoře času při sjednání pojištění.

 

Ostatní

AXA Pojišťovna
Samostatné pojištění nemoci inplus

Samostatné pojištění nemoci inPlus reaguje na aktuální potřeby a požadavky klientů, kterým pomůže v období snížení či výpadku příjmu v důsledku invalidity pokrýt nezbytné životní náklady. Jeho součástí je první on-line dotazník na trhu, díky kterému zákazník ušetří čas, nemusí dokládat zdravotní dokumentaci ani absolvovat zdravotní prohlídku. Zásluhou toho dochází k úspoře času při sjednání pojištění.