Koncern Volkswagen spustil v Německu internetový prodej ojetých aut. Hledá tak nový zdroj příjmů i nový způsob, jak udržet zůstatkové hodnoty svých aut. Jde o další krok na cestě v dříve oznámené strategii. Podle té se má skupina postupně z výrobce a prodejce nových aut stát poskytovatelem mobility a dalších služeb, které s ní souvisí.

Nová platforma HeyCar má konkurovat hlavně německým serverům mobile.de a autoscount24.de, které nyní ovládají 95 procent internetového prodeje ojetin v Německu.

"S HeyCar nejenže vezmeme podíl současným vládcům trhu, mobile.de a Autoscount24.de, ale máme dlouhodobý cíl stát se číslem jedna pro prémiové zánovní vozy," říká Christian Dahlheim, obchodní šéf Volkswagen Financial Services.

Právě pod tuto finanční divizi koncernu bude nová služba spadat. Jejím úkolem je podporovat prodej nových aut jednotlivých značek skupiny, mezi kterými je vedle Volkswagenu a Audi i česká Škoda. Nabízí úvěry i leasingy, zprostředkovává pojištění či předplacený servis. Snaží se starat i o prodej ojetin − s cílem, aby zákazníci mohli své vozy po letech používání dobře prodat, a proto si i nový vůz pořídili u některé ze značek koncernu.

Už dnes přitom skupina Volkswagen ovládá 40 procent evropského trhu s auty.

HeyCar jako internetový portál doplňuje globální autobazarovou síť Dasweltauto, přes kterou koncern prodává hlavně své předváděcí vozy a vozy po ukončení leasingu, ale i auta včetně jiných značek, které dealeři získali na protiúčet.

I prodej ojetin přes internet může dealerům značek koncernu podle tiskového prohlášení přinést další příjem a tím i další oporu jejich byznysu. Právě v jejich servisech mohou být prodávané vozy prověřovány. Díky tomu k nim také zamíří ti, kteří zvažují nové auto, protože se právě zbavují svého starého.

Platforma HeyCar je v rámci koncernu poměrně nezávislou firmou a je považována za start-up. Je proto otevřena i vozům jiných značek. Do konce roku má s HeyCar spolupracovat první stovka dealerů a v nabídce má být 70 tisíc vozů. Do poloviny příštího roku chce být aktivní po celém Německu a výběr má postupně dosáhnout 300 tisíc vozů. Konkurenční mobile.de, která ale nabízí i vozy, jež jsou v dalších zemích unie včetně Česka, má v současnosti k prodeji 1,2 milionu aut.

Dá se očekávat, že podobná služba se postupně začne rozšiřovat po Evropě. Do prodeje ojetin se pouští stále více automobilek. Cílem je, aby jejich dealeři udělali byznys dvakrát. Jednou, když prodají auto nové, a podruhé, když jej prodají jako ojetinu. Vozy, které nabízí značkové autosalony nebo s nimi spojené bazary, také budí větší důvěru a zákazníci jsou ochotni platit za vozy více.