Americkému výrobci hraček a deskových her Hasbro rostou tržby. Ke třetímu čtvrtletí činily 1,79 miliar­dy dolarů (v přepočtu přibližně 39,11 miliardy korun), to je sedmiprocentní nárůst oproti stejnému období loňského roku. K lepším výsledkům firma došla navzdory komplikacím na trhu.

"Na naše čtvrtletní tržby a zisk měl letos negativní vliv bankrot společnosti Toys ,R' Us," okomentoval výsledky generální ředitel skupiny Hasbro Brian Goldner.

Toys "R" Us je v USA druhým největším maloobchodním prodejcem hraček provozujícím 1600 obchodů. Velké hračkářské firmy, jako je právě Hasbro či například Mattel, přes zmíněný řetězec dosud uskutečňovaly zhruba 10 procent veškerých svých prodejů. Společnost Toys "R" Us se dlouhodobě potýkala s dluhy, které ještě vzrostly s nástupem prodeje přes internet.

1,79 miliardy dolarů

byly tržby společnosti Hasbro ve třetím čtvrtletí letošního roku. Šlo o meziroční nárůst o sedm procent.

K růstu společnosti Hasbro naopak přispěla silná poptávka po robotech Transformers, figurkách My Little Pony či stolních hrách Monopoly a Magic: The Gathering. Podle firmy letos také výrazně vzrostl zájem o digitální hry.

I díky tomu se ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk společnosti meziročně o tři procenta na 265,6 milionu dolarů (zhruba 5,8 miliardy korun). Růst se však oproti předchozím obdobím zpomalil. V polovině roku byl nárůst zisku téměř třetinový.

Nejen pro Hasbro, ale i konkurenty budou klíčové následující tři měsíce. V období Vánoc je vůbec největší poptávka po hračkách. To však automaticky neznamená, že si jejich výrobci polepší. V případě, že firmám po Vánocích zůstane na skladech přebytek zboží či poskytnou příliš velké vánoční slevy, může to mít naopak negativní vliv na výsledky. Hasbro navíc připouští, že problém s Toys "R" Us se projeví i v předvánočním období.

Hasbro je dlouhodobě druhým největším výrobcem hraček ve Spojených státech. Tamnímu trhu vládne společnost Mattel, která nabízí například autíčka Hot Wheels či populární panenky Barbie. Mattel oznámí čtvrtletní výsledky koncem týdne. Lídr na americkém trhu se poslední roky potýká s komplikacemi. Za nimi stojí především pokles zájmu o zmiňované panenky, ale mimo jiné právě i špatně zvládnuté Vánoce 2016. Prodeje společnosti padají celý letošní rok. V druhém čtvrtletí skončila společnost i přes rostoucí tržby ve ztrátě.

Pokles tržeb o pět procent na 14,9 miliardy dánských korun (zhruba 51 miliard korun) za první pololetí oznámila v září dánská společnost Lego. Za propadem stojí pokles příjmu na zavedených trzích. Lego se proto rozhodlo zrušit 1400 pracovních míst. Přesto si se ziskem 3,7 miliardy dánských korun (přes 11 mi­liard korun) vede stále lépe než konkurenční americké Hasbro a Mattel.