Nová špičková hra může stát mezi tisícem a třemi tisíci korun. Závisí na verzi a na tom, zda je pro PC, nebo herní konzole. Nepočítáme sběratelské varianty s detailními sochami, pozlacenými sluchátky nebo polní výbavou, ty mohou být ještě výrazně dražší. Celková zaplacená částka za jednu videohru však může vzrůst o desítky tisíc korun. Jak? Díky virtuálním sběratelským kartám a bednám s kořistí, za které hráči platí navíc, aby získali nějakou výhodu nebo se vizuálně odlišili.

Nejlepší vhled do aktuálního trendu vnesla společnost Electronic Arts, jeden z největších herních vydavatelů. Už před dvěma lety firma získala polovinu z tržeb za přídavný obsah do her − z prodeje virtuálních karet pro režim Ultimate Team ve hrách FIFA a NHL. Na celkovém obratu Electronic Arts se ve finančním roce 2015 podílely prodeje virtuálních karet téměř patnácti procenty. Díky malým nákladům na vytvoření samotných karet pak měly ještě výraznější podíl na miliardovém zisku firmy.