Od 1. listopadu musí řidiči povinně vyjet na zimních pneumatikách za předpokladu, že na cestě hrozí nepříznivé povětrnostní podmínky. I proto před sezonou zveřejňují některé evropské autokluby výsledky testů zimních pneumatik. Mezi prvními byl rakouský ÖAMTC, jenž se zaměřil na dvě běžně používané velikosti plášťů, tedy 195/65 R15 pro kompaktní automobily a 215/65 R16 určené zejména pro SUV. Přinášíme výsledky těch druhých, kde dominovala značka Dunlop. Kompletní tabulka je ke stažení na webu českého autoklubu ÚAMK (www.uamk.cz).

Rakouský autoklub, podobně jako třeba německý ADAC, hodnotí pneumatiky v jednotlivých disciplínách, kterým pak podle důležitosti přiděluje procentuální podíl na celkovém výsledku. Největší důraz klade na chování plášťů za mokra, které má třicetiprocentní vliv na celkové hodnocení. Právě mokrá vozovka se během zimy vyskytuje častěji než suchá (15 procent) nebo ujetý sníh (20 procent z hodnocení). Test řeší i chování na ledu, opotřebení plášťů a také jejich vliv na spotřebu, které mají shodně 10 procent. Kontroluje se také komfort, u něhož ale jde z velké míry o pocit konkrétního testovacího řidiče, a tak má na celkovou známku jen zanedbatelný dopad pěti procent. Výsledkem je přidělení známky v každé kategorii − čím nižší, tím lepší, tedy jako ve škole (jen je jiné rozpětí 0,5 až 5,5), a nakonec také počet hvězdiček, které celkové hodnocení zjednodušují pro rychlou orientaci.