Trápení státu s Českými aeroliniemi se blíží ke konci. Ruka v rukávu sice ještě úplně není, ač se Travel Service z důvodu, který není zcela jasný, snaží tento dojem vytvořit, ale jinak než prodejem zbytku akcií vlastněných státem to vlastně už nemůže dopadnout. Dvacetiprocentní podíl nemá v situaci, kdy druhá strana ovládá prakticky celý zbytek, valnou cenu. Národní dopravce tak skončí v rukou soukromých aerolinek, které takřka z 50 procent vlastní neprůhledná čínská skupina CEFC.

Podmínky obchodu mezi Travel Servicem a dosud největším akcionářem ČSA Korean Air neznáme. A tak je tajemstvím i to, kolik stát skrze svou firmu Prisko inkasuje. Výrazně nad 100 milionů korun to ale nebude. To je částka o dva řády nižší než peníze, které stát za poslední dekádu do aerolinek nalil. Zachraňování "rodinného stříbra" tak končí ohromnou ztrátou. Plakat nad rozlitým kerosinem už smysl nemá, pokusit se najít poučení snad ano.