Akcie malé vývojářské firmy Helios and Matheson Technologies se ještě ve středu 13. září prodávaly za dva a půl dolaru. A dnes, ani ne dva týdny poté? Jejich cena vyskočila o 180 procent na sedm dolarů za kus a roste dál.

Příčinou investorského nájezdu nejsou ovšem ani dobré hospodářské výsledky, ani nová mobilní aplikace monitorující kriminalitu, což je nejznámější produkt podniku.

Je to zásluha jen pár týdnů staré akvizice, kterou společnost Helios and Matheson udělala − v srpnu oznámila, že za 27 milionů dolarů převzala pár let starý start-up MoviePass, který nabízí předplatné na vstupenky do kin. A jelikož firmička vzápětí výrazně snížila ceny, dramaticky jí narostly počty klientů: z 20 tisíc v srpnu na půl milionu v září.

Žádný div − tomu, co nabídla, nešlo odolat: za 10 dolarů měsíčně mohou její klienti jít každý den na jeden film v podstatě do kteréhokoli kina. Vzhledem k tomu, že třeba v New Yorku vyjde lístek až na 25 dolarů, to je opravdu hodně výhodná nabídka.