S měsícem září si rodiče ponejvíc uvědomí, jak hodně je jejich nakupování spojeno s potřebami dětí. Avšak celé to začíná již docela dlouho před jejich narozením přípravou na jejich příchod. Spektrum nakupovaných věcí je již v té době široké a nesouvisí jen s okamžitou spotřebou. Významné jsou investice do bydlení, zařízení domácnosti a mobility. V samotné porodnici čeká na matku opět mnoho nákupního rozhodování. Porodnice nabízejí výběr fakultativních služeb a úkonů a na jejich půdě pak pojišťovny, kosmetické a farmaceutické firmy, lékaři a ostatní rodičky dávají rodině i matce řadu námětů.

Po narození začíná dítě působit jako zjevný spotřebitel i ovlivňovatel. Narůstá podíl přímého ovlivnění faktickým spotřebním chováním. Jak dítě roste, chodí a mluví, začíná formulovat a více prosazovat své zájmy. Objevují se další nabídky: zdravotnická zařízení a služby, léky, potraviny a doplňky stravy, pamlsky, hračky, hlídání dětí, kroužky, sportovní potřeby, dětský nábytek, dovolené či elektronika. Každý tento trh se snaží na potenciálního zákazníka působit. Část této komunikace zcela nepokrytě míří i na dítě.