Lepší kontrolu nad tím, co se děje s osobními údaji, které o sobě lidé sdělují obchodníkům, bankám, státním úřadům, ale také třeba lékařům, by mělo přinést nové evropské nařízení o ochraně osobních údajů. Pravidla označovaná jako GDPR (General Data Protection Regulation), která začnou platit od 25. května 2018, mění celou filozofii práce s citlivými informacemi. Správci a zpracovatelé dat se na to musí pečlivě připravit.

Celkem osm z deseti Evropanů podle průzkumu Eurobarometr neví, co se děje s jejich osobními daty. A právě to má nové nařízení změnit. Lidé by ještě před tím, než o sobě poskytnou informace, měli přesně vědět, k jakému účelu je organizace, které je svěřují, použije. Nařízení také jasně říká, že pokud nebude chtít člověk poskytnout data pro marketingové účely, nebude mu smět provozovatel kvůli tomu poskytnutí služby odepřít.