Nadšení Čechů pro škodolibé pitominky nezná mezí. Dalším důkazem v řadě je veřejný volební účet Miloše Zemana, ze kterého se stalo něco mezi seznamkou, bazarem, deskovou hrou a diskusním fórem zároveň.

Internetový bankovní výpis nahradil několik služeb najednou a aktivním přispěvatelům ani nevadí, že nejdřív musí poslat prezidentovi na účet pár drobných, aby se do velkolepé sabotérské hry mohli zapojit. Každý halíř za tu legraci stojí.

Podobné "znesvěcení" nástrojů, jež původně měly úplně jiný účel, se děje i v jiných státech. Ale Češi v tom vedou. Vždycky najdou nějakou skulinu nebo okolnost, na kterou tvůrci nemysleli.

Manažeři mezinárodních firem si pak někdy vybírají český trh k otestování nových služeb, protože když je neobrátí na hlavu Češi, tak nejspíš nikdo. "Centrála nám psala, že jsme se s tím seznamem připomínek zbláznili. Tak jsme odpověděli, že to můžou risknout, ale ať se pak nikdo nediví," řekl mi před pár lety během jedné konference manažer finanční společnosti. Mateřská firma prý sice ještě zkoušela vzdorovat, ale nakonec plánovaný systém upravila, aby odolal i Čechům.