Vánoční večeře roku 2009 se v rodině finského programátora Niklase Heda moc nepovedla, protože maminka spálila krocana. Místo aby se jako každý rok věnovala s maximální péčí troubě, tentokrát odbíhala ke svému mobilu a pálila na něm rozzuřenými barevnými ptáčky po hamižných zelených prasátkách. Hra Angry Birds byla tehdy venku jen pár dní a paní Hedová se jí zjevně nemohla nabažit.

"To je skvělé," radoval se syn a vůbec ho netrápilo, že štědrovečerní pochoutka bude mít do pochoutky daleko. Jeho matka, která jinak na počítači ani mobilu nic nehrála, mu svou roztržitostí potvrdila, že Angry Birds, na něž Niklas se svou firmou Rovio tolik sázel, by mohli být hit.

A trefil se. K dnešku mají Angry Birds téměř čtyři miliardy stažení a vznikl kolem nich celý byznysový mikrokosmos. Naštvaní ptáci se prodávají jako plyšové figurky, tisknou se na trička, mají vlastní kanál v televizi i na YouTube, hra přeskočila z mobilů do herních konzolí a za lístky na film Angry Birds loni lidé utratili po světě 350 milionů dolarů, takže už se chystá napřesrok jeho pokračování.