Německý řetězec Lidl má letos o publicitu postaráno. Na konci srpna si belgičtí zákazníci všimli nenápadného detailu na akčním zboží. Obchod měl zrovna řecký týden a zboží typické pro tuto zemi nabízel v obalech s fotografiemi z ostrova Santorini.

Dělá to tak roky, jenže v poslední době jeho mezinárodní marketingový tým malebnou scenerii upravil. Z modrých střech typických kostelíků byly vyretušovány bílé kříže. Na dotazy médií německá firma připustila, že to udělala úmyslně, protože chce být nábožensky neutrální.

Od Lidlu je to úplně praštěné. Ale ke cti mu slouží, že se omluvil a chce kritické ohlasy při přípravě dalších obalů vzít v potaz. Ostatně, celá léta prodával řecké potraviny úplně bez problémů a křížky z nich negumoval. Nikdo si nestěžoval. Měnit realitu, kterou každý zná, nedává smysl. Pravoslavné kostely k Řecku patří, stejně jako socha Krista Spasitele k brazilskému Riu de Janeiru.

Když používáte v propagačních materiálech slavné lokality, nemůžete z nich najednou udělat něco jiného. To byste byli papežštější než papež. Panebože, může se to v Lidlu vůbec říkat?