Obchodní rivalita dvou největších konkurentů na českém trhu s nealkoholickými nápoji se v pátek z restaurací a supermarketů přesune také do konferenčních místností v Ostravě. Na valnou hromadu akcionářů, kterou do svého sídla svolala společnost Kofola, přijedou také zástupci Karlovarských minerálních vod (KMV).

Firma, jež na trh dodává například minerální vodu Mattoni, téměř před dvěma lety koupila na burze zhruba půl procenta akcií svého rivala. Teď nesouhlasí s kroky, které vedení Kofoly navrhuje udělat, a tvrdí o nich, že poškozují drobné akcionáře. Do Ostravy proto zástupci Karlovarských minerálních vod pojedou s cílem prosadit vlastní návrhy a získat pro ně podporu i u dalších minoritních ak­cionářů. "Zatím jsme neměli šanci dozvědět se, kdo jsou další drobní akcionáři, protože jde o důvěrnou informaci. Doufáme, že na valné hromadě budeme mít možnost se s některými setkat, vyslechnout si jejich názory a třeba se i dohodnout na dalším postupu," uvedl právní zástupce Karlovarských minerálních vod Martin Hanzl.