Když se majitelé firmy rozhodnou prodat část akcií na burze, mohou najisto počítat s tím, že kromě peněz od investorů získají ještě jeden "benefit": publicitu zdarma. Zvláště citelně je to znát v českých podmínkách. Tuzemská burza je tak chudá, že přírůstek je vždy uvítán s jásotem a doprovázen články, analýzami kondice firmy či rozhovory s jejím vedením a majiteli. Každá novinka i spekulace mají pozornost zaručenou.

Velmi zdatně s tímto aktivem pracovali majitelé Kofoly. Práci měli usnadněnou tím, že jiný výrobce nápojů, potravin, a dokonce ani dalšího spotřebního zboží na pražské burze (s výjimkou specifického Stocku, jehož hlavním trhem je ale Londýn) není. Navíc příběh o tradiční značce zdatně dotírající na nadnárodní giganty se prodává sám. Takže když se rozjely přípravy na úpis akcií, měla Kofola místo na televizní obrazovce i na stránkách novin jisté. Samozřejmě zdarma. Mediální přítomnost již tak známé značky se v měsících před veřejným úpisem akcií ztrojnásobila, což podle odhadů mělo hodnotu 13 milionů korun. Až sem jde o učebnicový příklad.