Dálnice z Prahy do Hradce Králové se začala stavět v roce 1978. Závěrečný úsek za 882 milionů korun, měřící 2,4 kilometru, který Ředitelství silnic a dálnic budovalo poslední tři roky, se pro motoristy otevřel v pondělí. Jenže příběh D11 tím nekončí − z dálnice, která se má stát hlavní spojnicí mezi Prahou a polským Štětínem, stále chybí více než třetina. V Česku má mít 154 kilometrů a 64 kilometrů zbývá postavit.

Česká republika se zavázala Evropské komisi, že do roku 2030 bude dálnice stát. "Pokud vše půjde dobře a nebudeme torpédováni organizacemi či jedinci, tak budeme v roce 2020 připraveni zahájit stavbu posledních úseků. Je tedy realistické přivést dálnici na hranice v roce 2024," tvrdí tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.