Když Porsche představilo své první SUV Cayenne, skalní fanoušci bučeli jako o život. Legendární výrobce ultrapuristických sporťáků přece nemůže vyrábět obry na kolech. Jenže byl to právě Cayenne, který automobilce pomohl v těžkých časech a dodnes je to světově nejprodávanější model německé značky. Jeho úspěch navíc inspiroval další výrobce luxusních aut, kteří nyní také vyrábějí svá vlastní a prodejně úspěšná SUV. Porsche pak postupně začalo svou modelovou řadu rozšiřovat s ohledem na poptávku svých zákazníků. Právě proto přišla první generace manažerského sedanu Panamera, následovaná menším SUV Macan. Pilířem značky je sice nadále legendární 911 v mnoha verzích, ale to, čím si Porsche "vydělává na chleba", jsou právě SUV Cayenne a Macan, ale také Panamera − v Číně jednoznačně nejprodávanější model značky.

Už v roce 2012 Porsche představilo na autosalonu v Paříži koncept první generace Panamery, který by se dal označit za sportovní kombi, daleko přiléhavěji na něj však sedí název tzv. shooting brake. Tak se říkalo autům velmi populárním ve Velké Británii, která měla výklopnou záď jako kombi. Používali je gentlemani, kteří po svém prémiovém voze požadovali také praktičnost. Aby se v něm dobře daly převážet zbraně na myslivecké hony.