Manažer Miroslav Kubricht má ve své šatní skříni 50 džínů a v botníku 80 párů tenisek. "Jsem na boty trošku ulítlý," přiznává nový šéf kosmetické společnosti Yves Rocher v Česku a na Slovensku. Více než 25 let pracoval na vysokých pozicích ve světoznámých oděvních firmách, kde měl na starosti maloobchodní sítě. Postupně propadl jak značce džínů Levi’s, tak botám značky Nike.

Už na vysoké škole se rozhodl pustit do podnikání. Začal s provozováním stánku se suvenýry v Praze, kde předtím jako brigádník pracoval. Po pár letech už zaměstnával další lidi a v 90. letech vlastnil jednu z největších prodejen se suvenýry na Václavském náměstí.

Poté se z něj na sedm let stal obchodník se sportovní obuví, vybudoval síť prodejen brazilské značky Olympikus.

Miroslav Kubricht (43)

Absolvoval Vysokou školu finanční a správní v Praze. Titul MBA získal na Univerzitě v Seattlu. Je ženatý, má tři děti a mezi jeho záliby patří zimní sporty nebo jízda na motorce.

Osudová sedmička

Síť sedmi obchodů od něj obuvnická společnost později odkoupila a podnikatel mohl udělat změnu. "Měl jsem pocit, že se nemám co nového učit, a proto jsem se chtěl stát zaměstnancem nějaké velké společnosti," vysvětluje manažer.

Stal se šéfem expanze ve firmě Piccolo, jež byla českým dovozcem značek Columbia, Loap a Chicco. Kubricht budoval sítě obchodů v Česku a na Slovensku.

Později ho oslovila značka Levi's, výrobce legendárních džínů. "Nabídli mi pozici šéfa české a slovenské pobočky, postupně jsem dostal na starosti i další země," říká Kubricht, který měl v jednu dobu na starosti 28 trhů.

Často cestoval a spal v hotelích, občas se mu stávalo, že nevěděl, v jaké zemi se vzbudil. "Doma jsem měl na stole sedm peněženek, v každé jinou měnu," směje se manažer, který z firmy Lev’s odešel po sedmi letech z pozice ředitele maloobchodní sítě.

Důvodem byla nabídka společnosti Nike, kam nastoupil jako retail director v pěti zemích − kromě Česka a Slovenska působil také v Maďarsku, Chorvatsku a Slovinsku.

Byznys v Moskvě

"Po roce a půl mě požádali, abych vedl maloobchod v Moskvě. To pro mě byla velká změna," říká Kubricht.

Firma Nike předpokládala, že se manažer do Ruska přestěhuje i s rodinou. Ten se ale nakonec rozhodl na východ létat každý týden, zatímco rodina zůstala v Praze."Létání za prací mělo své výhody i nevýhody. Pravdou je, že osobní život se začal vzdalovat. Létat každý týden téměř tři hodiny do Ruska a zpět není dlouhodobě možné," popisuje Kubricht.

V zimě má Moskva časový posun dvě hodiny. Manažer strávil spoustu času v letadle také cestováním za provozovateli obchodů po celém Rusku.

"Měl jsem na starosti 70 ruských obchodů, za zákazníkem jsem letěl i sedm hodin a on měl vůči Moskvě čas přetočený o šest. Musel jsem proto přetáčet i své biologické hodiny," uvažuje Kubricht, jenž za nejvýznamnější úspěch považuje vybudování pětipatrového centra Nike, které je dodnes největším obchodem značky ve střední a východní Evropě.

Víc poboček a mladší zákaznice

Do československé pobočky Yves Rocher nastoupil začátkem července. Rozhodlo mimo jiné to, že už nechtěl tolik cestovat, oslovily jej taky ekologické hodnoty francouzské společnosti.

Nový šéf chce firmě pomoci novými technologiemi. "Měli bychom být víc digitální, víc fungovat v online světě. Chtěli bychom například digitalizovat všechna školení pro zaměstnance, aby je měli dostupná v tabletech na pobočkách. Klientům chceme nabídnout věrnostní program v mobilu. To je jedna z cest, jak oslovit mladší zákaznice," míní Kubricht.

Nyní vede 70 firemních a franšízových poboček v Česku a 22 na Slovensku. Manažer plánuje investovat do rozšíření sítě. "Chci, abychom byli našim zákaznicím co nejblíže. Aby nás měly denně na dosah, nejenom když jedou jednou za čas na velké nákupy," říká.