Nečekaná bitva vzplála o víkendu v tabulce návštěvnosti amerických kin mezi tituly Emoji ve filmu a Dunkerkem. Ještě v sobotu ráno to vypadalo, že výsledky animovaného snímku o emotikonech se válečnému eposu Dunkerk vyrovnají. V neděli ale začalo být jasné, že Dunkerk druhý týden po sobě tabulku návštěvnosti ovládne.

Nejnovější snímek režiséra Christophera Nolana, jejž vyrobilo studio Warner Bros., minulý týden předčil očekávání a za debutový víkend utržil 50 milionů dolarů. Potvrdil tak sílu kombinace dobrého režiséra a pozitivní odezvy u kritiků. Ta nakonec vyvážila i negativa – že filmu chybí účast hollywoodských hvězd a že jde o další titul zabývající se 2. světovou válkou.

Finální čísla ještě nejsou sečtena, zdá se ale, že po nynějším víkendu Dunkerk v amerických kinech utrží 28,1 milionu dolarů z projekcí v 3748 kinech.

Pro studio Warner Bros. je to od superhrdinské Wonder Woman ze začátku července podruhé, kdy tabulku návštěvnosti dva týdny po sobě vede jeho titul. Wonder Woman, kterou natočila Patty Jenkinsová, svoji veleúspěšnou jízdu ještě neskončila – nyní její americké tržby činí 395,4 milionu dolarů a brzy zřejmě překročí hranici 400 milionů.

Celosvětově už Dunkerk, jehož rozpočet činil odhadem 100 milionů dolarů, utržil 234 milionů. Nejlépe se mu daří ve Velké Británii, Jižní Koreji, Francii a Austrálii.

V Česku film předminulý víkend zhlédlo 51 tisíc diváků, čísla za aktuální víkend ještě nejsou k dispozici.

To vše znamená, že Emoji ve filmu od konkurenčního studia Sony po tomto víkendu v USA skončí na druhém místě tabulky návštěvnosti s tržbami 25,7 milionu z projekcí v 4075 kinech.

Animovaný snímek potopili kritici, na serveru RottenTomatoes.com má průměrné skóre jen 8 procent. Také ve výstupních průzkumech společnosti CinemaScore získal jen průměrné hodnocení B, které naznačuje, že diváci s ním nejsou příliš spokojeni.

Šéf marketingu Sony Josh Greenstein je ovšem s výsledky animovaných emotikonů spokojený. „Jsme nadšení,“ říká. „Diváci rozhodli a z Emoji ve filmu udělali záležitost pro celou rodinu.“

Třetí novinkou tohoto týdne byl snímek Atomic Blonde: Bez lítosti od společností Focus Features a Sierra/Affinity s Charlize Theronovou v hlavní roli. Zdá se, že po debutovém víkendu utrží 18,5 milionu dolarů z 3304 kin.

Ještě začátkem týdne analytici tomuto snímku předvídali tržby okolo 20 milionů dolarů. Na tuto částku zřejmě nedosáhne, přesto je to pro film s rozpočtem 30 milionů slušný výsledek. Pro společnost Focus Features dokonce jeden z jejích nejlepších – lépe se z jejího portfolia dařilo jen titulům Insidious 3: Počátek s tržbami 22,7 milionu dolarů, Pádu Londýna s 21,6 milionu a Po přečtení spalte s 19,1 milionu.

Špionážní thriller Atomic Blonde byl přirovnán k ženské variaci na Jamese Bonda či Johna Wicka. Natočil ho někdejší kaskadér a dnes režisér David Leitch, jenž nyní pracuje na pokračování komiksového Deadpoola.

Také Leitch může být spokojen – filmu se za první týden dařilo lépe než prvnímu dílu Johna Wicka, jejž natočil roku 2014 a který za první víkend utržil 14,4 milionu dolarů. Naopak John Wick 2, na němž už se Leitch nepodílel, za první víkend v kinech utržil 30,4 milionu.

Lisa Bunnellová, šéfka distribuce Focus Features, je s výsledky Atomic Blonde spokojená. Také tvrdí, že firma chce před kamerou i za ní poskytovat co nejvíce příležitostí ženám – nedávno Focus do kin uvedl snímek Oklamaný, jejž natočila režisérka Sofia Coppolová, či film Úkryt v zoo od Niki Caroové.

„Vždy myslíme na diverzitu. Toto je rozhodně snímek, v němž má Charlize Theronová klíčovou roli. Bojuje s muži a umí je přeprat,“ zdůrazňuje šéfka distribuce Focus Features.

Rychle v tabulce návštěvnosti kin naopak padá sci-fi Valerian a město tisíce planet, za nímž stojí firmy EuropaCorp a STX. Snímku režiséra Luca Bessona se nedařilo minulý týden a nedaří se mu ani nyní.

Po víkendu v USA utrží odhadem 6,8 milionu dolarů z 3533 kin, podle serveru BoxOfficeMojo.com jeho celkové tržby činí okolo 30 milionů. Film měl přitom odhadovaný rozpočet 177 milionů.