Už není třeba vydávat nové desky, aby kapela mohla vyrazit na turné a vyprodávala stadiony. Právě teď to dokazují irští U2. Protože jejich nejslavnější album The Joshua Tree letos slaví třicátiny, Bono a spol. ho oprášili a vyrazili na reprízu turné z roku 1987. Komerčně je to skvělý tah: všech pět desítek vystoupení se rychle vyprodalo, průměrné tržby z jednoho koncertu překračují šest milionů dolarů. Podobně tomu bylo před šesti lety, kdy Irové na turné 360° Tour utržili téměř tři čtvrtě miliardy dolarů, což je rekord v dějinách rocku. Letošní koncerty jsou pompézní audiovizuální hody. Za kapelou je obří, 60 metrů široká obrazovka, na níž se promítají nádherné filmové obrazy ilustrující přehrávané songy. Tahle obrazová vymazlenost jde ale na úkor pestrosti vystoupení − setlist je v každém městě téměř stejný. Dokonce ani minulý týden v domovském Dublinu nezahráli U2 nic navíc. Zazní ale všechny nejslavnější hity, které masové publikum léta zná. Funguje to skvěle. Poptávka po retru je v současnosti velká a U2 ji správně vyhmátli. Proč jít na trh s novou kožešinou, když za tu starou se platí miliony dolarů?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 0 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111