Britský Reuters Institute zveřejnil letošní zprávu o stavu světových médií. Je to jeden z největších výzkumů svého druhu, odpovídalo v něm přes 70 tisíc lidí ze 36 zemí světa. Nechybí ani data za Česko. Výsledky dávají novinářům na frak, většina lidí médiím nevěří. Ale klasická média jsou na tom pořád lépe než sociální sítě, kde je důvěra ještě nižší.

Navzdory nadávkám na internetu z výzkumu vyplynulo, že nejvlivnějším zpravodajským médiem je Česká televize, kterou si aspoň jednou týdně zapne 65 procent lidí. Druhá je s velkým odstupem Nova, třetí Prima, pak následují MF Dnes, regionální tisk, Blesk a Radiožurnál. K novinám, které právě čtete, se v průzkumu přihlásilo šest procent lidí, což je stejně jako v případě LN nebo Práva. Z internetových značek si překvapivě nejlépe vede mladý projekt Seznam Zprávy, který vznikl teprve loni na podzim. Předběhl iDnes.cz, sesterské Novinky i Aktuálně.cz. Ke čtení zpráv na Seznamu se více hlásili levicoví účastníci průzkumu, zatímco v internetové verzi Hospodářských novin nebo na iDnes.cz najdeme spíš pravicové voliče.