V prodeji přes internet si Česko s nejvyspělejšími zeměmi příliš nezadá. Víc než třicet tisíc tuzemských e-shopů letos zákazníkům dodá zboží za nejméně sto miliard korun a podíl on-line prodejů na českém maloobchodu poprvé v historii přesáhne deset procent. Po internetu s klidem objednáváme čím dál širší paletu zboží. Explozivní nárůst je i u potravin, módy a dalšího sortimentu, pro který jsme dosud chodili spíše do kamenných obchodů. Prodávat přes web je pro velkou část podnikatelů nezbytnost. Kdo to nedělá, toho dravější konkurence postupně vytlačuje.

Přes dynamický růst dosahující i 20 procent ročně není český trh nafukovací. Ovšem lukrativní příležitosti se nabízejí hned za hranicemi. Zkušenost však ukázala, že uchytit se na dalších trzích není jednoduché a už vůbec ne levné. Sílu na to mají jen ti největší hráči, jako třeba Alza či Mall, případně firmy působící ve specifickém odvětví méně náročném na logistiku.