Po několika letech, kdy švédské společnosti Oriflame klesaly tržby, začal tento rok slibně. V prvních třech měsících roku vzrostl prodej kosmetiky, make-upu či wellness produktů oproti loňsku o 11 procent na více než 340 milionů eur − tedy téměř devět miliard korun. "Nejsilněji se rozvíjíme v Číně, Indii, ale také v Africe. Pozitivně bychom měli tržby otočit i ve střední Evropě," říká Magnus Alsterlind, šéf firmy Oriflame pro Česko.

Za poklesem v minulých letech stojí nižší počet kosmetických poradkyň, které jsou pro firmu zcela zásadní. Funguje totiž na principu přímého, osobního prodeje, takže čím méně poradkyň, tím méně zákazníků. A celosvětový vývoj kopíruje i Česko. Podle naposledy zveřejněných výsledků za rok 2015 tu firma utržila kolem 618 milionů korun. Což je oproti roku 2009 nebo 2010, kdy obrat přesáhl miliardu, výrazný rozdíl. "Máme vizi, že takových čísel opět dosáhneme za čtyři pět let," dodává Alsterlind, který český Oreflame vede dva roky. Na stejné pozici tu působil i mezi lety 2004 a 2008, kdy se prodeje naopak zvyšovaly.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se