Významná jazzová zpěvačka Stacey Kentová, která získala několik zlatých a platinových desek i dvě nominace na Grammy, vystoupí 5. listopadu v plzeňské Měšťanské besedě.

Měsíc předtím na značce Sony Music vydá nové orchestrální album nazvané I Know I Dream.

Kentová zpívala ve více než 50 zemích, na prestižních festivalech i v koncertních halách včetně newyorské Carnegie Hall a pařížské Olympie, řekla Ivana Hušáková z plzeňské agentury Dominik centrum, jež koncert pořádá.

"Za svou kariéru vydala deset studiových alb, jichž se po celém světě prodalo přes dva miliony kusů," uvedla pořadatelka.

Kentovou v Plzni doprovodí kapela v čele s jejím manželem, saxofonistou a skladatelem Jimem Tomlinsonem.

Podle ředitele Dominik centra Ivana Jáchima se devětačtyřicetiletá Kentová pohybuje v rozmanitých hudebních sférách na pomezí klasického jazzu, šansonu a brazilské hudby.

"Mezi velice známé pěvecké počiny patří i neotřelé a emotivní ztvárnění nejlepších love songů 20. století," uvedl pořadatel.

Podle něj koncerty Kentové často bývají vyprodané a její zpěv baví posluchače nejrůznějších generací, mezi nimi třeba amerického herce a režiséra Clinta Eastwooda, jemuž Kentová zpívala na sedmdesátinách.

Hned po vydání debutového alba Close Your Eyes v roce 1997 zpěvačka dosáhla úspěchu u kritiků i fanoušků.

Album The Boy Next Door, vydané o šest let později, se stalo její první zlatou deskou. Poté si našla vlastní kapelu a v roce 2007 natočila Breakfast on the Morning Tram, které jí otevřelo cestu do světa a zajistilo platinovou desku ve Francii, zlatou v Německu a bylo nominováno na Grammy v kategorii Nejlepší vokální jazzové album.

Píseň The Ice Hotel, kterou napsal manžel Kentové, posléze zvítězila v mezinárodní skladatelské soutěži.

Zpěvačka z východního pobřeží USA Kentová bývá za jazzovou označována díky přirozeně čisté intonaci, přesné rytmice a frázování.

Od poloviny 70. let se učila hrát na klavír. Měla vždy mimořádně citlivý sluch a zajímavý, ohebný hlas.

Díky tomu, že Kentovou bavilo také tvůrčí psaní, studovala literaturu v New Yorku a Paříži. V londýnské Guildhall School of Music and Drama si už ale jako hlavní obor vybrala hudbu.

Zprvu patřila k řadovým klubovým a muzikálovým zpěvačkám a podílela se na tvorbě několika alb. Její vzestup nastal po vydání alba The Boy Next Door.