Firmy po celém světě objevují marketingové kouzlo spotřebitelských soutěží. Vyzývají své zákazníky, aby jim posílali fotky a videa nebo vymýšleli nové produkty či reklamní spoty. Ve snaze získat jejich pozornost často přicházejí se skutečně originálními výzvami. Nechávají je hledat schovaná auta po celých Spojených státech, bojovat o nejlepší práci světa, nebo dokonce žádat pizzu o ruku. Za to se je nebojí ocenit klidně i milionem dolarů. Dobře si totiž uvědomují, že pokud kampaň udělají správně, investovaná částka se jim velmi rychle vrátí.

Qwertee: Za rozdaná trička stovky tisíc fanoušků

Zajímavým příkladem úspěšné spotřebitelské soutěže je kampaň společnosti Qwertee. Americký výrobce triček proměnil zcela konvenční nápad v chytrou marketingovou strategii. Zákazníci firmy mohou každý týden vyhrát trička zdarma. Stačí, aby odebírali její newsletter nebo se stali fanoušky Qwertee na sociálních sítích a sdíleli a komentovali příspěvky. Firma díky této kampani získala už stovky tisíc fanoušků. Na Facebooku jich má v současnosti 390 tisíc a jejich počet neustále roste. Soutěž ale probíhá i na Twitteru, Instagramu a dalších platformách. Výdaje na soutěžní ceny jsou přitom výrazně nižší než nárůst zisků z prodejů, který pravidelné soutěže firmě přinášejí.