Lidem narozeným po roce 1990 se to bude jen špatně vysvětlovat, leč pamětníci pochopí: koupíte věšák na WC vůni či na ručník − máte-li tedy to štěstí, že ho vůbec seženete − a on jaksi postrádá svou základní funkci a nepřilepí se. Jeho životnost na dlaždicích v koupelně a na záchodě se tudíž počítá ve vteřinách. Haléřová položka, ale naštve to. A právě z takového naštvání se zrodila jedna z dnes už světově úspěšných českých firem − Plastia. Psal se rok 1992.

"Já coby vystudovaný textilák a můj muž, lesní inženýr, jsme vydražili obchod. Dodnes mi to předhazuje, protože jsme tehdy získali butik plný kabátů s moly, v nenositelných velikostech číslo 54. Postupně jsme odprodali vše, co se dalo, a začali jsme prodávat domácí potřeby. Díky tomu jsme pochopili, co je momentálně největší podpultovka. Tedy pardon, to už asi dnešní mladší ročníky neznají. Zkrátka co na trhu chybí a po čem je největší poptávka," vzpomíná spolumajitelka firmy Lenka Novotná.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se