Začněme vtipem. Je sice otřepaný, ale na školních přednáškách marketingu jej až dodnes aspoň jednou vyslechnou všichni studenti. "Balon s jedním pasažérem nezadržitelně klesá dolů. On zděšeně volá na chodce pod ním: "Kde to jsem? Co mám dělat? Kdo jste vy?" Turista nahoru nevzrušeně odvětí: "Jsem z marketingu. Vy jste v balonu. Technicky přesná informace, která je vám ovšem k ničemu. A co s tím dělat, nevím. Řekl bych, že jste v háji, ale je to vaše věc, za kterou já nemohu…"

Tak a teď vážně. Marketing skutečně může být užitečná věc, a to i pro malou firmu, a umí zvrátit i velmi nepříznivý vývoj situace − pokud volíte moudře, co udělat a co ne. Jedno z dalších školních pravidel, jež se studenti marketingu na škole také dozví, říká: Každá firma, která překročí hranici sta zaměstnanců nebo obrat 50 milionů korun, potřebuje svého marketingového šéfa, nový odbor nebo externí agenturu. Má to své důvody, ovšem ty neplatí vždy. Což je také první z našich pěti rad, co nedělat.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se