Když vám knihkupec ukáže nový titul s nenápadnou "podpultovou" poznámkou, že za oceánem jde o bestseller, možná v tu chvíli začínáte přehodnocovat důvody, proč jste o něj dosud neměli zájem. "Tak si ji vezmu," řeknete a právě se podílíte na rozšíření jejího bestsellerového teritoria. Kvalita zde stojí opodál a vše v tichosti pozoruje… Takhle to ale nechodí jen u knížek − popularita a výjimečnost nemusí být v artefaktu spolubydlícími, někdy bývají dokonce úhlavními nepřáteli.
Nekončí to sice hned krvavou střelbou jako v Petřvaldě, o němž přinášíme reportáž a jenž se díky nadměrnému výskytu vražd a pokusů o ně pomalu stává českým Midsomerem, ale na té nevyzpytatelné a tenké hranici oddělující úspěch a neúspěch se opravdu vedou neviditelné bitvy.
Mnohdy je nevidí, a tím pádem neovlivní ani autor, ani nakladatel, ani čtenář. Ale mohl by jim možná velet Neil Harbisson, muž s multifunkčním tykadlem, který má v cestovním pase jako první bytost na světě označení kyborg.