Minecraft se stal jednou z nejúspěšnějších videoher na světě díky volnosti, kterou dává hráčům. V možnosti stavět celé rozsáhlé světy a města se blížil stavebnicím Lego. A bylo jen otázkou času, kdy Lego využije svůj potenciál a vyrobí něco podobného.

Stejně jako má Minecraft několik rozměrů, od snahy přežít přes budování měst až po výpravy do pekelného Netheru, mají i Lego Worlds několik vrstev. Tou první je úvodní série úkolů, v nichž se hráč promění v astronauta v poškozené lodi, kterou musí opravit. Po ztroskotání na první planetce se hráč začne pomalu seznamovat s nástroji, které mu tvůrci hry dali k dispozici. Postupně se učí upravovat krajinu, barvit svět kolem sebe a také stavět různé konstrukce klasickým způsobem, kostku ke kostce.

Až po několika hodinách hraní se Lego Worlds otevřou větší kreativitě a umožní hráčům tvořit vlastní rozsáhlé světy.

Pomalejší rozjezd je pochopitelný, možností je v Lego Worlds tolik, že se hra neobejde bez poměrně složitého ovládání. Pak je lepší, když si na něj hráči zvykají postupně. Úvodní části hry ale chybí to, co známe z klasických videoher řady Lego − chytlavý příběh a spousta humoru. Herní světy v Lego Worlds vznikají v drtivé většině případů automaticky, podobně jako v Minecraftu je generuje počítač, stejně jako úkoly, které tam na hráče čekají. Postavit nějakou věc, najít a přinést jinou věc, zachránit legáčka uvězněného v jámě nebo v kleci… Na prvních pár světech to je v pořádku, ale na patnácté planetce už se hra příliš opakuje. Vy přitom úkoly musíte plnit, abyste získali přístup k volnému hraní.

V tom se Lego Worlds výrazně liší od Minecraftu − i když mají mnohem hezčí a rozmanitější grafické zpracování a různé sady kostek včetně pirátského Lega nebo Lego City, děti se při hraní začaly nudit dříve než při hraní Minecraftu nebo kterékoliv jiné hry ze série Lego.

Lego Worlds ale umí i potěšit, zvláště když hrajete ve dvou na jednom počítači nebo konzoli. Příjemná je i cena, z doporučených 600 pro PC a 800 korun pro konzole už klesla minimálně o 20 procent.