Škoda Auto bude investovat v Číně

Mladoboleslavská automobilka spolu s čínskou partnerskou firmou SAIC investuje v příštích pěti letech v Číně dvě miliardy eur, tedy téměř 54 mi­liard korun. Investice budou směřovat do rozšíření aktuálních modelových řad, například o vozy s alternativními pohony a další vozy kategorie SUV. Škoda to včera oznámila přímo na autosalonu v Šanghaji. Loni Škoda v Číně, která je největším odbytištěm značky, prodala rekordních 317 100 aut, což představuje meziroční růst o 12,6 procenta. Do roku 2020 by měl roční prodej přesáhnout 600 tisíc vozů. Automobilka od vstupu na čínský trh před deseti lety tam prodala více než dva miliony aut. Do Číny putuje více než čtvrtina roční produkce Škody.

Nový Peugeot 5008 vstoupil na český trh

Kříženec rodinného MPV a vozu kategorie SUV se začal prodávat v Česku. Francouzský Peugeot 5008 sází na to, že vozy SUV jsou stále populární, a přijíždí například s 22 centimetrů vysokým podvozkem, což by mu mělo usnadnit cestování i mimo asfalt. V nabídce ale zatím pohon všech kol nemá. Místo toho se soustřeďuje na variabilitu interiéru. Nabízí sezení pro sedm cestujících, dvě zadní sedadla jsou navíc vyjímatelná. Auto je na prodej od 545 tisíc korun. Základní cena platí pro benzinový motor 1.2 PureTech o výkonu 130 koní s manuální šestistupňovou převodovku a systémem start-stop. Nejlevnější naftovou verzí je 1.6 BlueHDI s výkonem 120 koní a manuálem. Ten vyjde na 605 tisíc korun. České zastoupení automobilky začne objednávky přijímat od května.

Suzuki je nejlevnější auto s pohonem 4x4

Dacia Duster přišla o "titul" nejlevnějšího auta s pohonem všech kol na českém trhu. Připravil ji o něj nový model japonské automobilky Suzuki. Malé auto do města Ignis, které na délku měří jen 3,7 metru, se začalo prodávat za 240 900 korun. Ve verzi 4x4 přijde na 318 900 korun, což je o 19 tisíc korun méně. V nabídce je pouze jediný motor. Jde o benzinový čtyřválec 1.2 DualJet o výkonu 90 koní, který je povinně spojen s manuální pětistupňovou převodovkou. S pohonem všech kol navíc přichází ještě s asistentem pro sjíždění svahů (HDC) a rozjezd do kopce (HHC). Je dobré vědět, že verze 4x4 má také trochu jinak konstruovanou zadní nápravu a menší kufr (204 proti 260 litrům) i menší palivovou nádrž (30 proti 32 litrům). Obě verze se ale bohatě vejdou pod tunu. "Čtyřkolka" váží 945 kilogramů, "předokolka" pak 885 kilogramů.

Slovenské létající auto předvádí novou verzi

Na výstavě luxusních automobilů, jachet a zboží Top Marques Monaco, která začíná dnes, předvede slovenská společnost Aeromobil novou verzi svého létajícího automobilu. Půjde už o třetí verzi prototypu. Ten měl v minulosti potíže, když při testovacím letu havaroval. Automobil-letadlo s upraveným designem se ve vzduchu má pohybovat pomocí čtyřválcového vzduchem chlazeného leteckého motoru Rotax 912 o výkonu rovných 100 koní. Stroj by měl díky tomu zvládnout letět rychlostí 200 kilometrů za hodinu, zatímco na zemi se bude schopný pohybovat do maximální rychlosti 160 km/h. Za hodinu letu by si létající auto mělo říct zhruba o 15 litrů benzinu.