Kim Jones, kreativní ředitel pro pánské oddělení módního domu Louis Vuitton, přizval ke spolupráci vizuální umělce bratry Jakea a Dinose Chapmanovy, aby společně dali jarní kolekci pořádný švih. Spojení umění a módy není u Vuittona ničím novým. Stačí se podívat do moderní historie francouzské značky. Nové milénium odstartoval tehdejší kreativní ředitel Marc Jacobs se Stephenem Sprousem, čímž společně jednou provždy změnili pohled na ikonický monogram LV. Na tehdejší dobu neobvyklý jev přilákal pozornost mladé generace i zcela nové klientely, jež začala značku vnímat v novém světle.

jarvis_58e2672f498e75af5a13bd35.jpegBritské bratrské duo Jones oslovil poprvé už pro podzimní kolekci roku 2013. Tentokrát se společně zaměřili na představu cestovatele gentlemana a téma Afriky, kde návrhář strávil dětství, a samozřejmě nechybí ani punk.

"Londýnský styl však kolekce nezapře. Tentokrát je to vliv punkové kultury, ale oklikou přes Afriku, jako například na slavném cyklu portrétů botswanských motorkářských gangů od Franka Marshalla. Je to fúze dvou zcela odlišných estetických proudů. A k tomu se přidružuje tradiční francouzská elegance stylu Louis Vuitton," říká Kim Jones.

Africké vzory, transparentní gumové materiály, mohér, zipy, nejrůznější popruhy, kontrastní podrážky ze surové gumy, exotické kůže, motorkářské bundy evokující divoká léta v britské metropoli. Jarní kolekce boří všechny možné hranice prostoru, času i stylu. Kůže se slavným monogramem LV vypadá tuto sezonu, jako by sloužila pouze jako podklad, Chapmanové na ni kreslí jako do obyčejného skicáku.

Nosorožci, žirafy, sloni, lvi a leopardi se stávají vlastní uměleckou formou, dokonalým ztělesněním světa fantazie, který je zároveň velmi realistický. Vyobrazení typických představitelů africké fauny působí zábavně, nápaditě, svěže a neskutečně živě. Což je přesně ten důvod, proč kresby absolventů londýnské Royal College of Art na zavazadlech i hodinkách Louis Vuitton tak skvěle fungují.