Trh s firemními automobily v Česku by se dal jednoduše popsat jako horská dráha. Nejprve byl trendem klasický leasing, pak se čeští podnikatelé naučili brát auta na operativní leasing (dlouhodobý pronájem). U něj se nejdříve rozhodovali spíše pro vozy na delší dobu, tedy mezi třemi až pěti lety. Potom přišel trend ročních aut. To se ale nyní bude zase měnit. Otázka je tedy nasnadě: Co je nyní pro malé a střední firmy nejvýhodnější?

"Pokud se podíváme na přední inzertní servery s ojetými vozy v kategorii aut vyrobených v roce 2016 a později bez ohledu na typ a značku, zobrazí se nám více než 11 tisíc inzerátů na prodej zánovních vozů v Česku. V kategorii užitkových vozidel je v nabídce přes tisíc aut. Takový výběr je v porovnání s jinými roky vysoce nadprůměrný, patrně i historicky nejvyšší," říká Stanislav Zelenka, ředitel společnosti Autoauction, která se zabývá dražbami ojetých aut.