Prodeje zboží mohou růst, stagnovat a ve statistikách jsou i období, kdy lidé nákupy oproti předchozímu roku omezili. Banalita. Jako samozřejmost ale naopak vnímáme neustávající růst prodejů po internetu. Ty nejenže rostou, dlouhé roky přímo pádí. Dvouciferné zvýšení tržeb za sektor je samozřejmostí, typický je růst prodejů nejméně o pětinu. A v dohledu není nic, co by mohlo e-shopový boom zastavit.

Neplatí to jen při pohledu na obor jako celek. Je prakticky nemožné najít špatně naladěného manažera internetového obchodu, neřkuli majitele. Největší pesimisté, a těch je zhruba desetina, se bojí, že letos prodají stejně jako loni. O dost víc je těch, kdo čekají bouřlivý růst o 40 a víc procent. Češi si prostě nakupování po internetu oblíbili a zkouší to s dalším a dalším zbožím.