Škoda Auto dosud vytvořila řešení pro opravu 300 tisíc vozů z celkem 1,2 milionu aut značky postižených aférou Dieselgate, týkající se motorů způsobilých obcházet měření emisí. Třetina z nich, tedy zhruba 100 tisíc aut, již navštívila servis, kde jim upravili software řídicí jednotky, uvedl na středeční tiskové konferenci předseda představenstva Bernhard Maier.

Obcházení emisí Škoda vyřešila u dvoulitrových motorů TDI předchozí generace pro modely Superb, Octavia a Yeti. "Očekáváme, že úřady schválí i naše řešení pro vozy 1,2 a 1,6 TDI," dodal Maier.

Skandál vypukl v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu, a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

Vozy s problematickým motorem EA 189 plnícím normu Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě. V Česku se problém týká asi 165 tisíc vozů všech koncernových značek.

Na automobilky Škoda Auto a Volkswagen podali kvůli Dieselgate žalobu zatím čtyři Češi. Požadují od nich dohromady odškodnění 510 tisíc korun za to, že jim firmy do aut namontovaly software falšující laboratorní výsledky měření zplodin.

Škoda ve středu zároveň potvrdila, že bude své vozy s benzinovými motory TSI od příštího roku vybavovat filtry pevných částic, které dosud dodávala jen do turbodieselů.