Milan Dobrovolný začal Opely prodávat ještě v Československu, krátce po revoluci. Svůj první showroom otevřel ve Velkém Meziříčí kousek od dálnice D1. Se značkou s bleskem ve znaku je tak spojen už přes čtvrtstoletí. Když se před dvěma týdny dozvěděl, že jeho milovaná společnost, kterou posledních 90 let ovládal americký koncern General Motors, změní majitele, ani ho to nepřekvapilo. Ta změna nemůže být symboličtější − německý Opel převezmou Francouzi z koncernu PSA, vyrábějícího peugeoty a citroëny. "Nic se nezmění," usmívá se tuzemský opelový doyen.

Nebojí se, že změna majitele by mohla mít negativní dopad na byznys nebo že by byl tlak na to, aby přestal prodávat například škodovky, které nabízí ve vedlejším autosalonu. Podobně to vidí i další distributoři vozů Opel v Česku. V jejich očích je transakce za 2,2 miliardy eur krok správným směrem. Doufají, že francouzští vlastníci chronicky ztrátový Opel vyspraví a že budou mít na rozdíl od Američanů větší zájem na rozvoji evropského trhu. Modely Opelu už zkrátka nejsou tak žhavé zboží jako dříve a image značky v posledních dekádách ztratila dost ze svého dřívějšího lesku.